PLÀSTICA. CAMÍ D’APRENENTATGE

L’experimentació ens porta al coneixement i a partir d’aquest l’infant podrà escollir els elements que l’ajudin a expressar-se.

Experimentem a través de l’escultura, el dibuix, la pintura, el gravat, l’artesania, l’assemblatge, el collage... com? Observant; del natural, d’imatges, de fotografies; utilitzant la memòria, la imaginació, a partir d’una història, escoltada com visualitzada.

Amb aquestes eines, coneixem materials. Aquests poden provenir del reciclatge (dignifiquem el material!) reciclatge domèstic, reciclatge generat per les escoles o pel taller, aportat de les feines dels pares i coneguts, de comerços propers, aportats per la natura. També és molt important la reutilització, donar altres usos als materials i objectes.

Coneixem també material d’artista: carbonets, cretes, pigments, pastels, tintes, diferents llapis, diferents dureses...

Coneixem diferents suports, diferents tècniques, diferents eines...

Coneixem els artistes, la seva manera de fer, les pautes estètiques que segueixen, les tècniques que utilitzen per arribar al resultat desitjat.

Coneixem a partir de la percepció, de com som, el nostre gest, els nostres companys..

Coneixem el medi, el nostre entorn cultural, el nostre patrimoni, busquem temàtiques, ens interessem pel context històric, compartim vivències. Coneixem a partir de l’aportació del dia a dia de l’infant.

Quan parlem de pautes estètiques, parlem d’estils pictòrics, parlem d’harmonia, dels colors primaris, els colors complementaris, els colors clars i foscos, colors freds i calents, de les gammes de colors, de la composició, de la creativitat; hi ha moltes maneres d’arribar-hi, una d’elles és el coneixement dels artistes, de la història de l’art.

Treballem amb projectes comuns, on hi participa el total del grup, però sempre respectant les individualitats. Treballem a partir de l’esbós, el projecte previ.

És molt important la presentació dels treballs. Transmetre i ensenyar a la resta d’infants la feina feta. D'una banda ens ajuda a ambientar l’aula i les instal·lacions, tan siguin interiors com exteriors; i de l'altra cada treball s’ha de concebre com un boci d’art.



25/11/12

GUSTAV KIMT

Aquesta setmana he volgut donar a conèixer Gustav Klimt als infants hi ho hem fet a través del quadre “l'arbre de la vida”. Els hi he explicat qui era, a on va viure i quan va viure, també els hi he volgut parlar del simbolisme i mirant el quadre hem parlat de l'espiral i del seu significat, molts d'ells han dit que representava creixement, altres han parlat de vida, m'ha sorprès molt com ràpidament tots ells han participat a la conversa, és un plaer compartir amb vosaltres. Varem estar una estona observant l'imatge del quadre i després ho vaig desar, volia saber quin aspecte els hi havia quedat gravat de l'obra. Ho podeu observar vosaltres mateixos



dilluns va ser amb els petits de l'Artur, a través de la tempera escolar.




dimarts amb els petits del Lola, mateix material

















i finalment les grans de l'Artur, aquest cop primer a llapis i color amb aquarel.la.






 falta el dibuix de la Rut, la pròxima setmana el penjo




 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada