PLÀSTICA. CAMÍ D’APRENENTATGE

L’experimentació ens porta al coneixement i a partir d’aquest l’infant podrà escollir els elements que l’ajudin a expressar-se.

Experimentem a través de l’escultura, el dibuix, la pintura, el gravat, l’artesania, l’assemblatge, el collage... com? Observant; del natural, d’imatges, de fotografies; utilitzant la memòria, la imaginació, a partir d’una història, escoltada com visualitzada.

Amb aquestes eines, coneixem materials. Aquests poden provenir del reciclatge (dignifiquem el material!) reciclatge domèstic, reciclatge generat per les escoles o pel taller, aportat de les feines dels pares i coneguts, de comerços propers, aportats per la natura. També és molt important la reutilització, donar altres usos als materials i objectes.

Coneixem també material d’artista: carbonets, cretes, pigments, pastels, tintes, diferents llapis, diferents dureses...

Coneixem diferents suports, diferents tècniques, diferents eines...

Coneixem els artistes, la seva manera de fer, les pautes estètiques que segueixen, les tècniques que utilitzen per arribar al resultat desitjat.

Coneixem a partir de la percepció, de com som, el nostre gest, els nostres companys..

Coneixem el medi, el nostre entorn cultural, el nostre patrimoni, busquem temàtiques, ens interessem pel context històric, compartim vivències. Coneixem a partir de l’aportació del dia a dia de l’infant.

Quan parlem de pautes estètiques, parlem d’estils pictòrics, parlem d’harmonia, dels colors primaris, els colors complementaris, els colors clars i foscos, colors freds i calents, de les gammes de colors, de la composició, de la creativitat; hi ha moltes maneres d’arribar-hi, una d’elles és el coneixement dels artistes, de la història de l’art.

Treballem amb projectes comuns, on hi participa el total del grup, però sempre respectant les individualitats. Treballem a partir de l’esbós, el projecte previ.

És molt important la presentació dels treballs. Transmetre i ensenyar a la resta d’infants la feina feta. D'una banda ens ajuda a ambientar l’aula i les instal·lacions, tan siguin interiors com exteriors; i de l'altra cada treball s’ha de concebre com un boci d’art.



11/11/12

ARTUR I LOLA: bodegó

Aquesta setmana els petits i els grans de l'Artur i els petits del Lola hem dibuixat un bodegó, hem parlat del conjunt d 'objectes i la visió que tenia cadascú d'ells, hi havia infants que només veien mitja poma, altres un tros d'ampolla, altres una mica de plàtan... han observat quin era l'objecte que estava davant de tot, quin era el més alta ...
primer us posaré les fotos del grup de dilluns de l'Artur, seguits del grup de dimarts del Lola i finalment el grup de dimecres de l'Artur, que per cert som una més, benvinguda Anna!!

els bodegons del petits de l'Artur estan fets amb pastels






els petits del Lola els varen pintar amb aquarel.les








Jana , que és això blau? un núvol, m'ajupo i efectivament darrera per la finestra es veia un núvol!!







 i finalment els bodegons dels grans de l'Artur,  pintats amb pastels













 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada