PLÀSTICA. CAMÍ D’APRENENTATGE

L’experimentació ens porta al coneixement i a partir d’aquest l’infant podrà escollir els elements que l’ajudin a expressar-se.

Experimentem a través de l’escultura, el dibuix, la pintura, el gravat, l’artesania, l’assemblatge, el collage... com? Observant; del natural, d’imatges, de fotografies; utilitzant la memòria, la imaginació, a partir d’una història, escoltada com visualitzada.

Amb aquestes eines, coneixem materials. Aquests poden provenir del reciclatge (dignifiquem el material!) reciclatge domèstic, reciclatge generat per les escoles o pel taller, aportat de les feines dels pares i coneguts, de comerços propers, aportats per la natura. També és molt important la reutilització, donar altres usos als materials i objectes.

Coneixem també material d’artista: carbonets, cretes, pigments, pastels, tintes, diferents llapis, diferents dureses...

Coneixem diferents suports, diferents tècniques, diferents eines...

Coneixem els artistes, la seva manera de fer, les pautes estètiques que segueixen, les tècniques que utilitzen per arribar al resultat desitjat.

Coneixem a partir de la percepció, de com som, el nostre gest, els nostres companys..

Coneixem el medi, el nostre entorn cultural, el nostre patrimoni, busquem temàtiques, ens interessem pel context històric, compartim vivències. Coneixem a partir de l’aportació del dia a dia de l’infant.

Quan parlem de pautes estètiques, parlem d’estils pictòrics, parlem d’harmonia, dels colors primaris, els colors complementaris, els colors clars i foscos, colors freds i calents, de les gammes de colors, de la composició, de la creativitat; hi ha moltes maneres d’arribar-hi, una d’elles és el coneixement dels artistes, de la història de l’art.

Treballem amb projectes comuns, on hi participa el total del grup, però sempre respectant les individualitats. Treballem a partir de l’esbós, el projecte previ.

És molt important la presentació dels treballs. Transmetre i ensenyar a la resta d’infants la feina feta. D'una banda ens ajuda a ambientar l’aula i les instal·lacions, tan siguin interiors com exteriors; i de l'altra cada treball s’ha de concebre com un boci d’art.



26/1/13

GRIP!

Una setmana amb moltes baixes!!

Dilluns heu faltat tres, us he presentat al pintor Kandinsky a través d'uns quadres seus, com sempre m'heu preguntat si és viu o mor i d'on era. Aquest cop hem fet diferent el dibuix abstracte, heu tancat els ulls i heu dibuixat sense pensar amb res en concret, després heu pintat els espais que s'han generat amb aquarel·les, cada dia que utilitzem una tècnica anem descobrint coses noves, avui hem comentat que el mateix color d'aquarel·la, depenent la quantitat d'aigua que li posem, canvia!














Dimarts heu faltat vuit! Haviem parlat de fer avions de paper, decorar-los i jugar amb ells, també hem fet vaixells i “ comecocos” ( jo de petita hi jugava però no recordo com li deia, comecocos no em sona). També hem dibuixat la tripulació dels avions i vaixells.


Dimecres: cap baixa!!. Corrent, cosint i omplint de cotó hem acabat els ninots de drap! Heu marxat molt contents.












Dijous: dos baixes, hem acabat els vols i ja que teníem el fang a la taula, amb les esponges, les eines i aigua heu jugat a fer pastetes, us aneu fent grans però no perdeu el gust de tocar el fang sense fer res en concret, com dieu és gustós! Al final hem fet un llapis de fang (un xurro) i alguns de vosaltres s'ha animat de fer un dibuix. 













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada