PLÀSTICA. CAMÍ D’APRENENTATGE

L’experimentació ens porta al coneixement i a partir d’aquest l’infant podrà escollir els elements que l’ajudin a expressar-se.

Experimentem a través de l’escultura, el dibuix, la pintura, el gravat, l’artesania, l’assemblatge, el collage... com? Observant; del natural, d’imatges, de fotografies; utilitzant la memòria, la imaginació, a partir d’una història, escoltada com visualitzada.

Amb aquestes eines, coneixem materials. Aquests poden provenir del reciclatge (dignifiquem el material!) reciclatge domèstic, reciclatge generat per les escoles o pel taller, aportat de les feines dels pares i coneguts, de comerços propers, aportats per la natura. També és molt important la reutilització, donar altres usos als materials i objectes.

Coneixem també material d’artista: carbonets, cretes, pigments, pastels, tintes, diferents llapis, diferents dureses...

Coneixem diferents suports, diferents tècniques, diferents eines...

Coneixem els artistes, la seva manera de fer, les pautes estètiques que segueixen, les tècniques que utilitzen per arribar al resultat desitjat.

Coneixem a partir de la percepció, de com som, el nostre gest, els nostres companys..

Coneixem el medi, el nostre entorn cultural, el nostre patrimoni, busquem temàtiques, ens interessem pel context històric, compartim vivències. Coneixem a partir de l’aportació del dia a dia de l’infant.

Quan parlem de pautes estètiques, parlem d’estils pictòrics, parlem d’harmonia, dels colors primaris, els colors complementaris, els colors clars i foscos, colors freds i calents, de les gammes de colors, de la composició, de la creativitat; hi ha moltes maneres d’arribar-hi, una d’elles és el coneixement dels artistes, de la història de l’art.

Treballem amb projectes comuns, on hi participa el total del grup, però sempre respectant les individualitats. Treballem a partir de l’esbós, el projecte previ.

És molt important la presentació dels treballs. Transmetre i ensenyar a la resta d’infants la feina feta. D'una banda ens ajuda a ambientar l’aula i les instal·lacions, tan siguin interiors com exteriors; i de l'altra cada treball s’ha de concebre com un boci d’art.



21/4/13

peixos

Va dibuixeu un peix! Jo se com es fa que m'ho han ensenyat, en puc fer més d'un...així hem començat la classe. Després del primer dibuix inicial els hi he ensenyat tot de llibres amb imatges de peixos i hem comentat com eren, hem vist que tenien brànquies per respirar, que tenien varies aletes. Primer s'ha fet el dibuix amb llapis a l'hora de posar-hi color m'han demanat si s'ho podien inventar, oi tan. Les fotos que he penjat son el abans i el després, vosaltres mateixos!











20/4/13

aigua

Hem posat la musica de Bedřich Smetana concretament la peçaVltava. Us he explicat que aquesta és la història d'un riu, des de que neix a una petita font i com va creixent, com salta entre les pedres, els paisatges que va coneixent, els peixos que neden dins d'ell, les persones que coneix...us explico quan passa pel mig d'un prat, quan arriba a un poble on hi ha infants jugant...finalment arriba al mar. Vosaltres escolteu i aneu dibuixant, a poc a poc anau participant a l'explicació, pregunteu, proposeu, endevineu...

aquesta experiència l'hem fet amb els petits del Lola i els grans de l'Artur