PLÀSTICA. CAMÍ D’APRENENTATGE

L’experimentació ens porta al coneixement i a partir d’aquest l’infant podrà escollir els elements que l’ajudin a expressar-se.

Experimentem a través de l’escultura, el dibuix, la pintura, el gravat, l’artesania, l’assemblatge, el collage... com? Observant; del natural, d’imatges, de fotografies; utilitzant la memòria, la imaginació, a partir d’una història, escoltada com visualitzada.

Amb aquestes eines, coneixem materials. Aquests poden provenir del reciclatge (dignifiquem el material!) reciclatge domèstic, reciclatge generat per les escoles o pel taller, aportat de les feines dels pares i coneguts, de comerços propers, aportats per la natura. També és molt important la reutilització, donar altres usos als materials i objectes.

Coneixem també material d’artista: carbonets, cretes, pigments, pastels, tintes, diferents llapis, diferents dureses...

Coneixem diferents suports, diferents tècniques, diferents eines...

Coneixem els artistes, la seva manera de fer, les pautes estètiques que segueixen, les tècniques que utilitzen per arribar al resultat desitjat.

Coneixem a partir de la percepció, de com som, el nostre gest, els nostres companys..

Coneixem el medi, el nostre entorn cultural, el nostre patrimoni, busquem temàtiques, ens interessem pel context històric, compartim vivències. Coneixem a partir de l’aportació del dia a dia de l’infant.

Quan parlem de pautes estètiques, parlem d’estils pictòrics, parlem d’harmonia, dels colors primaris, els colors complementaris, els colors clars i foscos, colors freds i calents, de les gammes de colors, de la composició, de la creativitat; hi ha moltes maneres d’arribar-hi, una d’elles és el coneixement dels artistes, de la història de l’art.

Treballem amb projectes comuns, on hi participa el total del grup, però sempre respectant les individualitats. Treballem a partir de l’esbós, el projecte previ.

És molt important la presentació dels treballs. Transmetre i ensenyar a la resta d’infants la feina feta. D'una banda ens ajuda a ambientar l’aula i les instal·lacions, tan siguin interiors com exteriors; i de l'altra cada treball s’ha de concebre com un boci d’art.



27/9/12

ARTUR MARTORELL: colors

Aquesta setmana hem jugat amb els colors, hem fet la mateixa activitat tan grans com petits. A partir dels tres primaris, groc, cian i magenta cada infant ha experimentat, ha barrejat, ha descobert diferents colors, hem pogut veure que existeixen molts tipus de verds, de liles, de taronges...per acabar la classe tots han fet un dibuix lliure i han aplicat els nous descobriments.








23/9/12

ARTUR MARTORELL: DIBUIXAR AMB CANYES I TINTA

Segon dia dels grans, aquí hi ha molt nivell!, així que els hi presentat una eina nova:la canya de bambú, cap d'ells no n'havien utilitzat mai cap i tampoc s'havien de la seva existència així que el repte encara ha estat més gran. Per utilitzar aquesta eina he escollit el dibuix a través de la còpia, al costat de l'aula hi ha la biblioteca i he pogut utilitzar els seus llibres, hem escollit els insectes, bon motiu per allunyar-nos dels dibuixos estereotipats. Resultat, com no, BRUTAL. Felicitats!!








aquest curs PLÀSTICA A L'ARTUR MARTORELL, també

Aquest curs hem començat una nova aventura a l'escola Artur Martorell, de moment som poquets, s'ha fet un grup els dilluns amb els més petits i un grup amb els grans els dimecres.
El primer dia, tan amb uns com amb els altres infants varem jugar a fer la nostra silueta, de fotos només tinc del grup dels petits.
Hem agafat paper d'embalar i cada infant ha escollit la seva posició, s'ha estirat a terra i entre tots hem repassat la seva silueta, després cadascú la pintat amb ceres.