PLÀSTICA. CAMÍ D’APRENENTATGE

L’experimentació ens porta al coneixement i a partir d’aquest l’infant podrà escollir els elements que l’ajudin a expressar-se.

Experimentem a través de l’escultura, el dibuix, la pintura, el gravat, l’artesania, l’assemblatge, el collage... com? Observant; del natural, d’imatges, de fotografies; utilitzant la memòria, la imaginació, a partir d’una història, escoltada com visualitzada.

Amb aquestes eines, coneixem materials. Aquests poden provenir del reciclatge (dignifiquem el material!) reciclatge domèstic, reciclatge generat per les escoles o pel taller, aportat de les feines dels pares i coneguts, de comerços propers, aportats per la natura. També és molt important la reutilització, donar altres usos als materials i objectes.

Coneixem també material d’artista: carbonets, cretes, pigments, pastels, tintes, diferents llapis, diferents dureses...

Coneixem diferents suports, diferents tècniques, diferents eines...

Coneixem els artistes, la seva manera de fer, les pautes estètiques que segueixen, les tècniques que utilitzen per arribar al resultat desitjat.

Coneixem a partir de la percepció, de com som, el nostre gest, els nostres companys..

Coneixem el medi, el nostre entorn cultural, el nostre patrimoni, busquem temàtiques, ens interessem pel context històric, compartim vivències. Coneixem a partir de l’aportació del dia a dia de l’infant.

Quan parlem de pautes estètiques, parlem d’estils pictòrics, parlem d’harmonia, dels colors primaris, els colors complementaris, els colors clars i foscos, colors freds i calents, de les gammes de colors, de la composició, de la creativitat; hi ha moltes maneres d’arribar-hi, una d’elles és el coneixement dels artistes, de la història de l’art.

Treballem amb projectes comuns, on hi participa el total del grup, però sempre respectant les individualitats. Treballem a partir de l’esbós, el projecte previ.

És molt important la presentació dels treballs. Transmetre i ensenyar a la resta d’infants la feina feta. D'una banda ens ajuda a ambientar l’aula i les instal·lacions, tan siguin interiors com exteriors; i de l'altra cada treball s’ha de concebre com un boci d’art.



15/5/12

retrat

la meva idea era que cada infant es dibuixes a ell mateix,  però a l'escola no hi ha mirall així que em fet parelles i uns han pintat als altres. Ells mateixos han demanat de fer-ho a fora a la porxada, realment si estava molt bé. Hem dibuixat directament amb retoladors i el color ho hem fer amb ceres, per acabar i donar més l'aspecte de retrat hem fet un marc amb paper de seda, aquí teniu el resultat.




















bodegó amb carbonet

ahir varem tornar a fer un bodegó, aquest cop amb carbonets, hi havia ens que n'havien utilitzat un cop però la resta no ho havien fet mai. Varem utilitzar un paper ben gran per a poder fer els elements del bodegó amb un format gran. Un cop fet el dibuix ho varem ombrejar i amb la goma li varem marcar els tocs de llum. Resultat ....vosaltres mateixos!













8/5/12

el dimoni visita als petits

Hem demanat a les mestres d'infantil si demà ens podran portar el nostre dimoni a la platja, aprofitant que el teníem a l'escola del parc i que feia molt bona tarda, li hem preparat una cadira a la porxada per que el dimoni estigués fresquet i els més petits l'han dibuixat.











ja el tenim acabat

finalment hem acabat el dimoni a temps, dimecres el portaran a la platja per la cremada. Hem treballat a contre rellotge ja que la setmana passada va ser pont i no comptaven amb aquests festa!