PLÀSTICA. CAMÍ D’APRENENTATGE

L’experimentació ens porta al coneixement i a partir d’aquest l’infant podrà escollir els elements que l’ajudin a expressar-se.

Experimentem a través de l’escultura, el dibuix, la pintura, el gravat, l’artesania, l’assemblatge, el collage... com? Observant; del natural, d’imatges, de fotografies; utilitzant la memòria, la imaginació, a partir d’una història, escoltada com visualitzada.

Amb aquestes eines, coneixem materials. Aquests poden provenir del reciclatge (dignifiquem el material!) reciclatge domèstic, reciclatge generat per les escoles o pel taller, aportat de les feines dels pares i coneguts, de comerços propers, aportats per la natura. També és molt important la reutilització, donar altres usos als materials i objectes.

Coneixem també material d’artista: carbonets, cretes, pigments, pastels, tintes, diferents llapis, diferents dureses...

Coneixem diferents suports, diferents tècniques, diferents eines...

Coneixem els artistes, la seva manera de fer, les pautes estètiques que segueixen, les tècniques que utilitzen per arribar al resultat desitjat.

Coneixem a partir de la percepció, de com som, el nostre gest, els nostres companys..

Coneixem el medi, el nostre entorn cultural, el nostre patrimoni, busquem temàtiques, ens interessem pel context històric, compartim vivències. Coneixem a partir de l’aportació del dia a dia de l’infant.

Quan parlem de pautes estètiques, parlem d’estils pictòrics, parlem d’harmonia, dels colors primaris, els colors complementaris, els colors clars i foscos, colors freds i calents, de les gammes de colors, de la composició, de la creativitat; hi ha moltes maneres d’arribar-hi, una d’elles és el coneixement dels artistes, de la història de l’art.

Treballem amb projectes comuns, on hi participa el total del grup, però sempre respectant les individualitats. Treballem a partir de l’esbós, el projecte previ.

És molt important la presentació dels treballs. Transmetre i ensenyar a la resta d’infants la feina feta. D'una banda ens ajuda a ambientar l’aula i les instal·lacions, tan siguin interiors com exteriors; i de l'altra cada treball s’ha de concebre com un boci d’art.



29/3/12

problemes tècnics

per problemes tècnics no he pogut penjar els últims treballs, espero aprofitar la setmana santa per sol·lucionar aquestes incidències. Bones vacances artites!!

13/3/12

PUZZLE

Avui amb els petits hem fet un dibuix compost de tres peces, cap , cos i peus. Despés hem posat en una capsa tots els caps, tots els cossos i  tots els peus. Amb els ulls tancats cada infant ha creat un personatge nou, resultat com sempre genial!








DIMONI

Hem dicidit amb els grans fer un dimoni per les festes de maig. Així que hem començat a treballar sobre el tema, sense preparació previa hem fet el primer dimoni que ens ha passat pel cap. Aquests són alguns dels resultats






9/3/12

vestint ninots

 avui amb els petits hem vestit els seus dibuixos, hem muntat una botigueta i cada infant ha vingut a buscar, que si un vestit vermell, que si una bufanda groga, uns pantalons blaus.....resultat brutal com sempre!!