PLÀSTICA. CAMÍ D’APRENENTATGE

L’experimentació ens porta al coneixement i a partir d’aquest l’infant podrà escollir els elements que l’ajudin a expressar-se.

Experimentem a través de l’escultura, el dibuix, la pintura, el gravat, l’artesania, l’assemblatge, el collage... com? Observant; del natural, d’imatges, de fotografies; utilitzant la memòria, la imaginació, a partir d’una història, escoltada com visualitzada.

Amb aquestes eines, coneixem materials. Aquests poden provenir del reciclatge (dignifiquem el material!) reciclatge domèstic, reciclatge generat per les escoles o pel taller, aportat de les feines dels pares i coneguts, de comerços propers, aportats per la natura. També és molt important la reutilització, donar altres usos als materials i objectes.

Coneixem també material d’artista: carbonets, cretes, pigments, pastels, tintes, diferents llapis, diferents dureses...

Coneixem diferents suports, diferents tècniques, diferents eines...

Coneixem els artistes, la seva manera de fer, les pautes estètiques que segueixen, les tècniques que utilitzen per arribar al resultat desitjat.

Coneixem a partir de la percepció, de com som, el nostre gest, els nostres companys..

Coneixem el medi, el nostre entorn cultural, el nostre patrimoni, busquem temàtiques, ens interessem pel context històric, compartim vivències. Coneixem a partir de l’aportació del dia a dia de l’infant.

Quan parlem de pautes estètiques, parlem d’estils pictòrics, parlem d’harmonia, dels colors primaris, els colors complementaris, els colors clars i foscos, colors freds i calents, de les gammes de colors, de la composició, de la creativitat; hi ha moltes maneres d’arribar-hi, una d’elles és el coneixement dels artistes, de la història de l’art.

Treballem amb projectes comuns, on hi participa el total del grup, però sempre respectant les individualitats. Treballem a partir de l’esbós, el projecte previ.

És molt important la presentació dels treballs. Transmetre i ensenyar a la resta d’infants la feina feta. D'una banda ens ajuda a ambientar l’aula i les instal·lacions, tan siguin interiors com exteriors; i de l'altra cada treball s’ha de concebre com un boci d’art.



31/1/12

bodegó












Avui amb els petits, aprofitant que érem la meitat, hem fet un bodegó. Hem observat el conjunt, les peces que estaven davant, les que estaven darrera, les que es veien senceres, les que només es veia un tros. El dibuix l'hem fet amb retolador, per posar color ho hem fet amb ceres, aquí podeu veure el resultat, SORPRENENT!!

l'aula de primer




ahir la classe amb els grans la vàrem fer a la classe a l'aula de primer, una de les coses que ens va cridar l'atenció va ser una magnífica planta a la finestra. Com que havíem agafat les plomes de canya i la tinta les varem utilitzar per a dibuixar-la, després per donar-li color varem buscar dins l'aula i al final ho varem fer amb guix de la pissarra i "plastidecors", tota una experiència!

30/1/12

pintar com pintors





He tingut una mica abandonat el bloc, no és perquè no hem fet feina sinó perquè he anat una mica de bòlid, us poso unes imatges dels petits pintant com a pintors.